Kunnen wij in de gemeente Bloemendaal (blijven) wonen?

26 februari 2018

Thema avond van de PvdA Bloemendaal in café Sligting aan de Zijlweg 18 in Overveen op woensdag 7 maart 2018, aanvang: 20.00 uur.

Thema

Reeds vele jaren is betaalbaar wonen voor de PvdA Bloemendaal een speerpunt. Raadsleden en wethouders van de PvdA hebben in het verleden gezorgd dat  jongeren, gezinnen en ouderen in de gemeente Bloemendaal een huurwoning kregen. De meeste huurwoningen worden nu beheerd door de woningbouwcorporaties. De PvdA Bloemendaal heeft een groot vertrouwen in het woonbeleid van de corporaties: huurders moeten zich thuis voelen in de gemeente Bloemendaal. Dat geldt ook voor Bloemendaalse inwoners die in het bezit zijn van een eigen huis. De PvdA staat in de gemeente Bloemendaal voor goed wonen voor iedereen.

Maar dat is niet voldoende. Het aantal jongeren dat vanuit het ouderlijke huis graag in Bloemendaal wil blijven wonen is sterk gegroeid. Daar moet voor gebouwd worden, bijvoorbeeld kleine en goedkope appartementen. Voor ouderen, zeg vanaf de leeftijd van 75 jaar en ouder, is het belangrijk dat zij onbekommerd de oude dag beleven. Al dan niet in een zorgcentrum en/of gesteund door een goede zorg thuis. Dat moet betaalbaar zijn. Daar wil de PvdA de garantie van de gemeente Bloemendaal voor krijgen.

Iedereen die met ons mee wil denken over het woon- en zorgbeleid van de gemeente Bloemendaal is van harte welkom in café Sligting!  De bijeenkomst wordt geleid door de lijstrekker van de PvdA, Henk Schell.  Na een inleiding van kandidaat raadslid Aty de Groot zijn wij benieuwd naar uw mening.

Waar ben je naar op zoek?