Brief kandidaatstelling

Aan de Bloemendaalse leden van de Partij van de Arbeid

Bloemendaal, juli 2021

Beste partijgenoot,

De voorbereidingen voor de gemeenteraadsverkiezingen in maart 2022 zijn in volle gang. In de laatste algemene ledenvergadering van de PvdA regio Zuid-Kennemerland is een uitgebreide startnotitie vastgesteld, die als uitgangspunt gaat dienen voor de lokale verkiezingsprogramma’s van Bloemendaal, Heemstede, Zandvoort en Haarlem. Na de zomervakantie gaan wij daar in Bloemendaal onze eigen lokale versie van maken.

In juni is de kandidaatstelling voor iedere gemeente geopend. Als Bloemendaalse PvdA-fractie  hopen wij een flink aantal leden enthousiast te maken  om zich kandidaat te stellen voor een plek op de kandidatenlijst. De afgelopen periode hebben wij ons ingezet in gemeenteraad en -commissies. Het kost tijd en energie, maar het levert ook veel voldoening op.  Het is belangrijk werk voor de plaatselijke samenleving, waarbij we proberen zoveel mogelijk van onze sociaal-democratische idealen te verwezenlijken. We doen ons best om tegenwicht te bieden tegen meer dan 70 jaar VVD-dominantie en tegen de vaak beperkte kijk van de lokale partijen.

Op de website zuidkennemerland.pvda.nl vind je alle benodigde informatie, ook over de wijze van aanmelden. Dat kan tot 13 september bij de afdelingssecretaris, Roy van Loon ([email protected]) . Daarna gaat een kleine commissie gesprekken voeren met de kandidaten die zich hebben gemeld. Op grond daarvan wordt de ontwerp-kandidatenlijst samengesteld.  De laatste stem is natuurlijk aan de ledenvergadering van de Bloemendaalse partijleden.

Wij zien uit naar je aanmelding! Wil je eerst met één van ons van gedachten wisselen, dan staan we daar graag voor open. Hieronder onze contactgegevens.

De fractie,

Henk Schell, raadslid ([email protected])
Attiya Gamri, duo-raadslid commissie Samenleving ([email protected])
Aty de Groot, duo-raadslid commissie Bestuur & Middelen, ([email protected]